Gwarancja i reklamacje

Produkty dostępne w sklepie eGrzałki.pl oraz grzałki wykonywane na zamówienie standardowo posiadają 12-miesięczną gwarancję, chyba że w opisie produktu lub w ofercie zaznaczono inaczej. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady materiałowe oraz produkcyjne. Właściciel sklepu eGrzałki.pl nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy dobór czy niewłaściwą eksploatację produktów.

Oferowane grzałki są wykonywane zgodnie z Polskimi Normami Elektrycznymi (PNE).


Składanie reklamacji

W przypadku uszkodzenia grzałki w okresie gwarancyjnym prosimy o zapoznanie się z przyczynami najczęściej nieuznawanych reklamacji. Jeśli Państwa przypadek nie dotyczy żadnej z poniższych sytuacji, prosimy o kontakt emailowy lub telefoniczny. Następnie otrzymają Państwo protokół reklamacyjny, który należy złożyć razem z reklamowanym produktem. Koszt dostarczenia produktu ponosi Kupujący (chyba że producent w karcie gwarancyjnej zaznaczył inaczej).


Przyczyny uszkodzenia grzałek niepodlegające gwarancji

  1. Brak odbioru ciepła z powierzchni grzałki
    Drut oporowy w grzałce przepala się na skutek zbyt wysokiej temperatury. Przyczyny:

    • Brak przedmuchu (w przypadku grzałek mocno obciążonych)
    • Zbyt szybkie wyłączenie wentylatora po wyłączeniu grzałek
    • Zbyt wysoka temperatura pracy w stosunku do materiału grzałki
    • “Gęste” ułożenie grzałek lub ich “stykanie się”
    • W grzałkach do wody: brak pełnego zanurzenia, kamień kotłowy, osady w zbiorniku itp.
  2. Użycie grzałki niezgodnie z przeznaczeniem
    Przykłady:

    • Zastosowanie grzałki miedzianej do zbiornika nierdzewnego (elektrokorozja)
    • Zanurzenie w wodzie grzałki do pracy w powietrzu
    • Zastosowanie grzałki do piekarnika w piecu akumulacyjnym
  3. Niewłaściwy dobór grzałki na etapie projektowania urządzenia
    Czynniki wpływające na poprawną pracę elementów grzejnych to m.in.:

    • Dobór materiału płaszcza do warunków pracy
    • Medium ogrzewane
    • Temperatura pracy, sposób montażu, odstępy pomiędzy grzałkami
  4. Niewłaściwy dobór obciążenia powierzchniowego grzałki do medium
    Prosimy o sprawdzenie tabeli maksymalnego obciążenia elementów grzejnych (link).

  5. Podłączenie grzałki na wyższe napięcie
    Należy sprawdzić moc i obciążenie powierzchniowe po zwiększeniu napięcia.

  6. Nieprawidłowo wykonane gięcie
    Dotyczy grzałek ze zmiękczonym płaszczem. Gwarancja obowiązuje tylko na grzałki gięte przez nas. Po każdym wygięciu należy sprawdzić poprawność parametrów elektrycznych.

Uwaga: Grzałki są urządzeniami elektrycznymi wymagającymi sprawdzenia przed podłączeniem oraz montażu przez uprawnionego elektryka.


Proces reklamacyjny

Po otrzymaniu uszkodzonego produktu w ciągu 14 dni otrzymają Państwo decyzję reklamacyjną wraz z protokołem drogą emailową lub telefoniczną. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji:

  • Produkt zostanie naprawiony, wymieniony na nowy lub otrzymają Państwo zwrot kosztów.
  • Koszty odesłania pokrywa sklep GrzałkiElektryczne.pl lub producent.

W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji uszkodzony produkt pozostaje do odbioru przez 14 dni. Po tym czasie zostanie zezłomowany.

W razie pytań prosimy o kontakt: