Gwarancja i reklamacje
Produkty dostępne w sklepie eGrzałki.pl oraz grzałki wykonywane na zamówienie standardowo posiadają 12-miesięczną gwarancję, chyba że w opisie produktu lub w ofercie zaznaczono inaczej. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady materiałowe oraz produkcyjne. Właściciel sklepu eGrzałki.pl nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy dobór czy niewłaściwą eksploatację produktów.
Oferowane grzałki są wykonywane zgodnie z Polskimi Normami Elektrycznymi (PNE).
Składanie reklamacji
W przypadku uszkodzenia grzałki w okresie gwarancyjnym prosimy o zapoznanie się z przyczynami najczęściej nieuznawanych reklamacji. Jeśli Państwa przypadek nie dotyczy żadnej z poniższych sytuacji, prosimy o kontakt emailowy lub telefoniczny. Następnie otrzymają Państwo protokół reklamacyjny, który należy złożyć razem z reklamowanym produktem. Koszt dostarczenia produktu ponosi Kupujący (chyba że producent w karcie gwarancyjnej zaznaczył inaczej).
Przyczyny uszkodzenia grzałek niepodlegające gwarancji
-
Brak odbioru ciepła z powierzchni grzałki
Drut oporowy w grzałce przepala się na skutek zbyt wysokiej temperatury. Przyczyny:- Brak przedmuchu (w przypadku grzałek mocno obciążonych)
- Zbyt szybkie wyłączenie wentylatora po wyłączeniu grzałek
- Zbyt wysoka temperatura pracy w stosunku do materiału grzałki
- “Gęste” ułożenie grzałek lub ich “stykanie się”
- W grzałkach do wody: brak pełnego zanurzenia, kamień kotłowy, osady w zbiorniku itp.
-
Użycie grzałki niezgodnie z przeznaczeniem
Przykłady:- Zastosowanie grzałki miedzianej do zbiornika nierdzewnego (elektrokorozja)
- Zanurzenie w wodzie grzałki do pracy w powietrzu
- Zastosowanie grzałki do piekarnika w piecu akumulacyjnym
-
Niewłaściwy dobór grzałki na etapie projektowania urządzenia
Czynniki wpływające na poprawną pracę elementów grzejnych to m.in.:- Dobór materiału płaszcza do warunków pracy
- Medium ogrzewane
- Temperatura pracy, sposób montażu, odstępy pomiędzy grzałkami
-
Niewłaściwy dobór obciążenia powierzchniowego grzałki do medium
Prosimy o sprawdzenie tabeli maksymalnego obciążenia elementów grzejnych (link). -
Podłączenie grzałki na wyższe napięcie
Należy sprawdzić moc i obciążenie powierzchniowe po zwiększeniu napięcia. -
Nieprawidłowo wykonane gięcie
Dotyczy grzałek ze zmiękczonym płaszczem. Gwarancja obowiązuje tylko na grzałki gięte przez nas. Po każdym wygięciu należy sprawdzić poprawność parametrów elektrycznych.
Uwaga: Grzałki są urządzeniami elektrycznymi wymagającymi sprawdzenia przed podłączeniem oraz montażu przez uprawnionego elektryka.
Proces reklamacyjny
Po otrzymaniu uszkodzonego produktu w ciągu 14 dni otrzymają Państwo decyzję reklamacyjną wraz z protokołem drogą emailową lub telefoniczną. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji:
- Produkt zostanie naprawiony, wymieniony na nowy lub otrzymają Państwo zwrot kosztów.
- Koszty odesłania pokrywa sklep GrzałkiElektryczne.pl lub producent.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji uszkodzony produkt pozostaje do odbioru przez 14 dni. Po tym czasie zostanie zezłomowany.
W razie pytań prosimy o kontakt:
- Telefon: 732 415 435
- Email: [email protected]